Generació d’energia verda

Fruit de l’obligació en el compliment de la Directiva / BOE ….XXXX de l’any 2002, que obligava a separar jurídicament les activitats que fins alhesores havia pogut desenvolupar la mateixa empresa, fent referència a l’activitat de generació d’energia elèctrica i la de distribució d’energia, va sorgir Hidrocardener, SL que és al societat que gestiona les dues petites centrals hidroelèctriques que es troben en el mateix riu Cardener.

Doncs al llarg de la història de l’Electra del Cardener, és a dir, desde 1896 fins al dia d’avui, no s’ha deixat mai de produir energia elèctrica mitjançant la força de l’aigua del riu Cardener. En un principi tota la producció podia abastar a la població de Solsona, però, a dia d’avui la producció representa més d’un terç de l’energia que transcorre per la nostra xarxa de distribució.

Central hidroelèctrica

Què és i perquè li diuen energia verda?

El concepte d’electricitat verda no és un invent de màrqueting ecològic. Es basa en els anomenats certificats d’origen de l’energia que estan regulats per una Directiva europea adaptada per l’Ordre Ministerial 1522/207 de 24 de Maig (BOE, 131 d’1 juny 2997). La garantia d’origen assegura que el nombre de quilowatts hora d’energia elèctrica que li factura la comercialitzadora es corresponen amb l’energia elèctrica que aquesta ha adquirit de fonts d’energia renovable. L’Organisme responsable de la seva certificació és la Comissió Nacional de l’Energia (a dia d’avui anomenada Comisió Nacional dels Mercats i la Competència).

La nostra instal·lació elèctrica i comptador no tenen perquè canviar i no obstant això, el nostre rebut de la llum es converteix en la garantia que l’energia que consumim s’obtenen de manera respectuosa i no contaminant. Per cada quilowatt verd a la xarxa elèctrica és un menys de nuclear o tèrmic. El poder dels consumidors per canviar la política energètica d’un país mai ha sigut major. Amb el nostre rebut de consum elèctric podem estalviar contaminació. No obstant això, no té sentit que contractem electricitat verda sinó millorem també en altres àmbits com l’eficiència dels electrdomèstics, la il·luminació i la climatització de la nostra llar.
Utilitzant energia verda a casa recolzem les energies renovables. Triar a qui paguem el subministrament elèctric també es converteix en un toc d’atenció per a les empreses que continuen i segueixen recolzant les energies brutes com les nuclears, tèrmiques de gas, etc.
Sigui com sigui, si una llar utilitza l’energia de manera eficient, i aquesta prové de fonts netes, sens dubte es converteix en una llar molt més fàcil de suportar per al nostre planeta.

 

Properament Electra del Cardener oferirem el certificat d’origen de l’energia que es produeix a tota la comarca del Solsonès.

Quina energia hi ha més verda que la que podem produir i consumir a casa nostra?

< Torna

Tens dubtes? CONTACTA'NS